duminică, 2 septembrie 2012

Wedding Grinch


N-am inteles si nu cred c-am sa inteleg vreodata de ce e considerat de bon ton sa-ti exprimi parerea cand nu ti-o cere nimeni si de ce isi fac unii un titlu de glorie exclusiv din faptul ca, daaaaca ar fi ei in situatia respectiva (dar aia e, ca nu-s) ar proceda cu totul, dar cu totul, altfel.

Probabil n-am facut exces de acuratete in carnatul de fraza de mai sus, nu? :D Asa mi se intampla cand ma enervez. Citeam mai devreme pe niste bloguri diverse opinii despre nunta Elenei Basescu si mai ca nu m-am luat cu mainile de cap. Atata lume distinsa si high class, nici ca s-a mai pomenit. Si macar de-ar fi high class la ei acasa si la nunta lor - ca vorba aia, my wedding, my rules. Dar sa te-apuci, (cum am citit si cum, de altfel, am avut si eu parte), sa-ti pui poalele in cap ca vaaaai, ce taranie sa furi mireasa, vaaaaai, ce de prost-gust sa arunci buchetul, vaaaai, de ce rochia a fost asa si nu altminteri... 

Probabil astia high class s-ar oripila definitiv si le-ar pica batista de borangic de revolta daca le-as spune ca mireasa de mine a avut parte si de furat, si de aruncat buchetul, si de scos jartiera (insa nu cu dintii, ci manual, so to speak :D), si de turta miresei, si de hora nuneasca, si de "Brasoveanca".... Pe toate acestea mi le-am dorit si de fiecare dintre ele m-am bucurat. De fapt, au fost vreo doua cunostinte care-au tinut sa-mi comunice (dupa nunta mea) parerea lor despre voal, in general:

  • "Vai, draga, eu n-o sa port voal, nu suport ideea sa-mi atarne o carpa de pe cap!".
  • "Ahh, tuuu, eu nu vreau voal! Cum adica, sa-mi pun pe cap o plasa de tantari?!".

Oh well. Interesant mod de-a pune problema, cu atat mai mult cu cat vorbeau cu o fosta mireasa care purtase "carpa", respectiv "plasa de tantari" si care se simtise foarte bine cu acest accesoriu. Nu, n-am luat-o personal, mi s-a parut doar o dovada de usoara limitare intelectuala, pentru care-ar fi trebuit sa-si dea in judecata stramosii. Si n-au fost singurele exemple de acest gen. Am mai auzit chestiuni de tipul "e vulgar sa te lasi furata!". Serios? De ce? Numai te fura, nu-ti face si... alte alea, ca tot vorbiram de vulgaritate. Daca asta e dorinta miresei respective, ce-ai tu, un oarecare de pe margine, de comentat? Sa nu te lasi furata la nunta ta, da' cu a altora ce ai? Din punctul meu de vedere, mireasa poate sa-si puna si o esarfa cu Harry Potter pe cap, daca asta vrea - de ce m-as grabi sa-mi exprim dezaprobarea?

La polul opus, am auzit de cazuri unde mirii erau atei, dar au vrut neaparat sa aiba cununie religioasa. De ce, din moment ce alegerea lor a fost aceea de a nu crede in Dumnezeu? Numai ca sa vada cum le sta cu pirostrii pe cap? Numai pentru ca le place cum zice popa: "marit sa fii, mire", respectiv "si tu, mireasa, marita sa fii"? Numai pentru ca s-au cununat intr-o catedrala somptuoasa, care dadea bine in poze?

Niciun comentariu: