duminică, 18 noiembrie 2012

Nu mai pot cu "sfârșitul lumii"


Hotărât lucru, a înnebunit lumea.  E noaptea minții, vorba lui Mircea Badea.

Nu mai pot deschide aproape niciun ziar online fără să mă ia de ochi vreo "previziune" sumbră despre ce se va întâmpla într-o lună și trei zile. Mayașii nu cunoșteau ei prea multă geofizică sau astronomie și suspectez că nici despre extratereștri nu auziseră; cu toate acestea însă, simplul fapt că 21 decembrie este ultima zi din calendarul lor a generat o isterie la nivel global. 
Erupții solare. Invazia extratereștrilor. Gaură neagră. Inversarea câmpului magnetic. Erupția unui supervulcan (care-o fi ăla, de n-a auzit nimeni de el până acum? Cred că l-au plantat extratereștrii). Asteroid nerușinat care-o să lovească planeta și ne ducem cu toții pe copcă, săriți.  Și lista ar putea continua, cred că-s deja câteva mii de posibile ipoteze. 

Nu lipsesc, bineînțeles, sondajele de opinie. Care, dată fiind tema, nu pot fi decât stupide. "Credeți că pe 21 decembrie va fi sfârșitul lumii?" sau "Ce credeți că se va întâmpla pe 21 decembrie?", cea mai ridicolă întrebare fiind  "Ce veți face dacă e sfârșitul lumii pe 21 decembrie?".

Lăsând la o parte faptul că, dacă ar fi să ne luăm după  "profeții", lumea s-a sfârșit de câteva ori până acum, nu reușesc să înțeleg de ce-ar fi nevoie de atâtea analize și întrebări.  Dacă se termină, n-o să avem oricum de ales și cu siguranță n-o să ne întrebe nimeni ce părere avem despre asta. Iar dacă nu se termină, se va concluziona că  "interpretarea a fost eronată", argument folosit și-n alte dăți când lumea nu s-a terminat, în ciuda profețiilor. 

Cel mai tare mi s-a părut un articolaș dintr-un ziar obscur, unde ni se sugerează în ce locuri am putea "petrece sfârșitul lumii".  Dincolo de enormitatea chestiunii - adică de ce m-ar mai interesa unde mă aflu de vreme ce tot ne ducem cu toții la cules de margarete, so to speak - recomandările sunt cel puțin caraghioase. Dacă e să mă iau după autoarea textului, ar trebui să mă baricadez într-un buncăr civil. Sau, dat fiind că e o situație specială (o dată se sfârșește lumea, nu?), să fâlfâi din gene la recent realesul președinte american, ca să mă primească în buncărul prezidențial. De parcă sfârșitului i-ar păsa de buncărul meu. 

E noaptea minții, cum ziceam la început. Și cred c-o să fie tot mai noapte, ca să zic așa, pe măsură ce trece timpul și se apropie ziua respectivă. După care se vor dezumfla cu toții și vor conchide că  "s-a strecurat o greșeală în interpretarea datelor". Quelle surprise. 

Și dacă tot se fac sondaje pe tema asta:  voi cu ce vă îmbrăcați de sfârșitul lumii? :D

2 comentarii:

thea spunea...

M-am cumparat un fes nou - sa astept pana atunci sa-l innoiesc? :))

Greta spunea...

@Thea, musai :))) Așa cum aduce noroc să porți ceva nou de Anul Nou, la fel aduce noroc să porți ceva nou de sfârșitul lumii :D
Tiii, acum că mă gândesc... tre' să mă duc la shopping pentru această deosebită ocazie :D