duminică, 7 februarie 2016

O leapșă și-un cuvânt ilegal de lung :))


N-am făcut nicio leapșă anul ăsta și mi-era cam dor de una, drept pentru care am purces să caut ceva de actualitate. Am găsit mai multe aici și m-am hotărât pentru cea intitulată Liebster Award. Sper că autoarea nu se va supăra :)

1. Ce preferi să citești: romane sau cărți de dezvoltare personală?
Romane, fără discuție. În ruptul capului n-am răbdare pentru cărțile de dezvoltare personală. Cum să devii un om mai bun în șapte pași, gen. Not for me. Și nici prea multă încredere n-am în ele. Poate n-am găsit cărțile care trebuie. 

2. Care este primul citat care-ți vine acum în minte?
”Era urâtă și săracă, în schimb - leneșă și ghinionistă”. În apărarea mea, țin să precizez că n-am pe nimeni special în minte :D Este începutul nuvelei ”Recunoștință” din volumul de povestiri ”Grasă și proastă”, de Rodica Ojog-Brașoveanu.

3. Dacă ți s-ar oferi posibilitatea să pleci din România, ai pleca?
Bănuiesc că nu-i cazul să mai răspund la asta :)) 

4. Dacă ai putea fi un personaj dintr-o carte sau dintr-un film, cine ai fi?
Dintr-o carte - Minerva Tutovan, din romanele aceleiași Rodica Ojog-Brașoveanu. Dintr-un film, J.B. Fletcher din ”Murder, she wrote”.

5. Care consideri că este cea mai mare realizare a ta?
Mi-e greu să spun. Nu c-aș avea prea multe, dar nu știu care-i cea mai importantă. Probabil faptul c-am învățat germana la 28 de ani, de la zero. Apropo de asta, pe final de leapșă să nu uit să vă arăt ceva drăguț :D

6. Care a fost materia ta preferată la școală? 
Limba română. Am urât din rărunchi matematica, n-am înțeles niciodată chimia și din fizică n-am știut niciodată mai mult de legea lui Ohm (varianta modernă, desigur - ”dacă ești ohm cu mine, sunt și eu oahmă cu tine”). De asemenea, pentru că proful de fizică dintr-a doișpea era un dement care ne punea să tocim pagini întregi de teorie, mai rețin și ceva despre experimentul Franck-Hertz. Ceva cu o foiță de aur prin care trecea un... ceva. Nu mai știu ce anume, dar cred că-i prea destul, ținând cont de cât mi-a plăcut mie fizica... :D 

7. Când te-ai îndrăgostit pentru prima oară?
La 15 ani. Dau în nostalgii acuma, amintindu-mi că peste câteva luni se împlinesc 20 de ani de când l-am văzut pe respectivul pentru ultima dată. Și pentru că n-am chef de melancolii blegoase, menționez că la vârsta de 3 ani am declarat că mă voi mărita cu tata. Asta în timp ce stăteam pe oliță :))

8. Care era visul tău cel mai mare în copilărie?
Să devin scriitoare. Încă e, deși am sentimentul că ne îndepărtăm tot mai tare unul de altul. 

9. Există vreo melodie care te descrie pe tine sau un moment din viața ta?
”To where you are”, interpretată de Josh Groban. 



Mă face să mă gândesc la mama, care va fi cu mine pentru totdeauna.

10. Care este prima lege pe care-ai da-o dacă ai fi președinte?
Președintele nu e organ legislativ. Iote, tot știu ceva din Constituție :D Dar aș promulga o lege care să reformeze din temelii sistemul de sănătate.

11. Dacă L-ai întâlni pe Dumnezeu, ce i-ai spune?
I-aș mulțumi. I-aș spune că am înțeles de ce mi s-au întâmplat anumite lucruri. Și L-aș ruga să mi-o trimită din când în când pe mama în vis.

Ca de obicei, leapșa e pentru toată lumea care-o vrea :)

Așa, ziceam că vă arăt ceva legat de frumoasa și poetica limbă germană.
Cum vă place cuvântul ăsta: Eierschalensollbruchstellenverursacher? :D Nu că-i simplu și prietenos și mai ales lesne de pronunțat? :D Fitness lingual, nu altceva :)) S-ar traduce ”instrument de scos capacul oului” și arată așa:


Da, cred că într-adevăr ar trebui să fiu mândră de mine c-am învățat limba asta :)) Totuși... n-ar fi mai ușor cu o plictisitoare linguriță? Întreb, nu dau cu paru' :))

2 comentarii:

Anca spunea...

eu te-as vedea scriitoare, ca ai talent. ar trebui sa te apuci de scris un roman, ar iesi ceva frumos, sunt sigura.

Greta spunea...

Mulțumesc tare mult... :) Știi, mă simt atât de stingheră când mă gândesc la asta. Vreau să spun că nici n-aș ști de unde să încep, sau despre ce să fie...
Zilele trecute, gândindu-mă la o eventuală carte scrisă de mine, mi-a venit în cap celebra replică ”desenează-mi o oaie” din ”Micul Prinț” :) Habar n-am de ce m-am gândit tocmai la asta... dar sper să aflu cât încă mai am curajul de-a scrie.